Kundtjänst

Hur kan vi hjälpa dig?

Du kan betala med kort, Swish, Apple Pay, Google Pay eller via Klarna. Om du går via Klarna checkout i kassan sköts din betalning utav Klarna bank AB och du kan då välja mellan deras olika betalningsmetoder.

Frakten baseras på paketets vikt och längd. Kostnaden för frakt tillkommer om inget annat anges.

Det kan hända att din leverans delas upp i fler försändelser. Men du betalar så klart bara för en frakt.

Vi förstår att du vill att din leverans ska komma så snart som möjligt! Paketen skickas från oss inom 7 dagar efter lagt beställning.

Vissa av våra produkter skickas direkt från vår leverantör – vilket vi är jätteglada för eftersom vi slipper skicka produkterna fram och tillbaks. 

Om du inte hämtar ut ditt paket hos utlämningsstället/ombudet, går det i retur till oss. Detsamma gäller om du har angivit fel adress. I de fall du inte hämtar ut beställt paket tar vi ut en avgift på 150 kr. Avgiften avser frakt och omkostnader. Avgiften skickas till dig via en faktura. Skulle din beställning vara lägre än 150 kr sker ingen återbetalning alls.

Som privatkund har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar – ångerfrist– från det datum du har fått varan. Om du vill använda din ångerrätt ska du meddela oss detta inom ångerfristen.

Vi skickar då ut en retursedel till dig. Det är enbart denna retursedel som får nyttjas vid retur. Annars kan vi inte spåra försändelsen till rätt avsändare och du får således inte tillbaka dina pengar. Kostnaden för en retur betalas av dig.

Du måste skicka tillbaka varan till oss utan försening och senast 14 dagar efter den dag du fick leveransen. När vi bekräftar ditt köp via mejl så har du ingått köpeavtal med Lightmyday/Werna Communication & Consulting AB.

Om varan är trasig vid leverans ska du omedelbart informera oss genom att mejla info@lightmyday.se. 

Välkommen att kontakta oss om du inte hittar svaren på dina frågor!